Medi

Sempre comencem els projectes a partir dels coneixements previs dels nostres alumnes. Per aquest motiu dediquem unes sessions a fer el QUÈ EN SABEM? i el QUÈ VOLEM SABER? 
A partir d'aquí fem cerca d'informació per ampliar els coneixements i donar resposta a les curiositats de l'alumnat. 

PROJECTE 1: POBLES I CIUTATS 
1.- Aquí un mostrem el power point que vam treballar a l'aula per trobar les característiques principals i/o diferències entre els pobles i les ciutats. 

Vídeo sobre les diferències entre poble i ciutat.



2.- Lloret, el nostre poble.
Els alumnes han portat informació sobre Lloret responent a les PREGUNTES: D'ON PROVÉ EL NOM?, COM ÉS EL SEU ESCUT? QUIN NÚMERO D'HABITANTS TÉ?
Petit cortometratge de Lloret

3.- Lloret abans.
De nou amb la participació de les famílies, els alumnes ens porten imatges de com era Lloret anys enrere. Amb aquestes imatges els alumnes han exposat i han fet un mural amb el recull d'informació en petits grups de manera cooperativa. 

4.- Pobles de muntanya, costa i plana.

Els treballs per grups dels nostres alumnes
 





















5.- Les famílies intervenen:
Gràcies a en Xavi Orri, amic de la família d'en Jordi Zorro, hem fet una sessió a la bilioteca sobre les diferències enstre Lloret abans i Lloret ara. Tot un seguit d'imatges i anècdotes que ens han ajudat a veure el nostre poble fa uns anys. 
Merci pel col·laborar !!!




PROJECTE 2: L'ALIMENTACIÓ 

 


Activitats: després de rebre molta informació sobre l'alimentació hem treballat en petits grups per seleccionar els aliments que hem trobat a les revistes dels supermercats o botigues d'aliments. Una vegada triats els aliments, hem fet una classificació segons quan els hem de menjar:


 
http://www.youtube.com/watch?v=lRY2bjkEPrc










Ja sabem què és la piràmide dels aliments.Voleu veure com és la nostra?
Amb la col·laboració de tots els companys/es de la classe ho hem aconseguit. 





PROJECTE 3: EL COS HUMÀ
Iniciem el projecte amb l'interrogant...

D'on venim?

1.- L'ORIGEN DE L'HOME
Una vegada fem hipòtesi amb els nostres alumnes i sabem quins són els seus coneixements previs, veiem un vídeo de la col·lecció Érase una vez el hombre... on s'explica l'origen de l'home, des del Big Bang fins a l'actualitat. 
2.- Com es formen els éssers humans? LA FECUNDACIÓ
Ens interessa que els alumne de 2n tinguin uns coneixements mínims de com es formen els bebés al ventre de la mare. Només és una petita introducció des del moment de la fecundació: quan l'espermatozoide troba l'òvul. 
També amb un vídeo fem l'explicació. 

3.- LES ETAPES DE LA VIDA: infantesa, adolescència, edat adulta i vellesa.
Per introduïr les quatre etapes de la vida de l'ésser humà farem un penjat amb els noms de les diferents etapes per descobrir-les i parlar-ne del que sabem. 
A partir d'aquí fem un treball en grup
Cada grup treballa una etapa diferent. El treball ha de tenir fotografies i les característiques principals de cada etapa. 
Una vegada fet el mural, es formen nous grups (cada grup amb un o dos membres de cada etapa) i s'expliquen les característiques que han posat en comú.

4.- EL COS PER DINS I PER FORA 


Ara ens toca descobrir algunes parts del cos que desconeixem tant per dins com per fora.
Una de les activitats proposades és dibuixar la nostra silueta en un mural a mida real. També per grups, han de fer el dibuix de la silueta i escriure els noms de les diferents parts. 

Ens pesem i ens medim !!!!!


Aparell locomotor (1) from escolaangelsalemany

Enllaços per repassar el cos: 

Les parts
Coneix el teu cos
Completar paraules
El cos per dins
Parts, sentits i aparells


PROJECTE 4: LES PLANTES
En aquest projecte ens basarem en quatre continguts concrets:

QUÈ NECESSITEN LES PLANTES PER VIURE?
LA FOTOSÍNTESI.
ELS TIPUS DE PLANTA.
LES PARTS D'UNA PLANTA.


Activitats:



1.- Presentació del material que porten els alumnes. 
2.- Presentació del contingut en PREZI





3.- Elaboració d'un conte en petits grups, cada grup treballarà un dels continguts.
Es fa l'esborrany, seguint el guió que vam treballar per fer el conte a castellà. Posteriorment, es passa a net amb els dibuixos corresponents. 

Han quedat molt bé!

4.- Es presenten els contes a la resta de companys i es pengen al passadís.
5.- Autoavaluació: els alumnes també aprenen a avaluar-se ells mateixos i a la resta de companys. 

PROJECTE 5: ELS PLANETES





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada