A partir d'aquí fem cerca d'informació per ampliar els coneixements i donar resposta a les curiositats de l'alumnat.
PROJECTE 1: POBLES I CIUTATS
1.- Aquí un mostrem el power point que vam treballar a l'aula per trobar les característiques principals i/o diferències entre els pobles i les ciutats.
Vídeo sobre les diferències entre poble i ciutat.
2.- Lloret, el nostre poble.

Petit cortometratge de Lloret
3.- Lloret abans.
De nou amb la participació de les famílies, els alumnes ens porten imatges de com era Lloret anys enrere. Amb aquestes imatges els alumnes han exposat i han fet un mural amb el recull d'informació en petits grups de manera cooperativa.
4.- Pobles de muntanya, costa i plana.
5.- Les famílies intervenen:
Merci pel col·laborar !!!
PROJECTE 2: L'ALIMENTACIÓ
Activitats: després de rebre molta informació sobre l'alimentació hem treballat en petits grups per seleccionar els aliments que hem trobat a les revistes dels supermercats o botigues d'aliments. Una vegada triats els aliments, hem fet una classificació segons quan els hem de menjar:
http://www.youtube.com/watch?v=lRY2bjkEPrc
Ja sabem què és la piràmide dels aliments.Voleu veure com és la nostra?
Amb la col·laboració de tots els companys/es de la classe ho hem aconseguit.
PROJECTE 3: EL COS HUMÀ
Iniciem el projecte amb l'interrogant...
D'on venim?
1.- L'ORIGEN DE L'HOME

2.- Com es formen els éssers humans? LA FECUNDACIÓ

També amb un vídeo fem l'explicació.
3.- LES ETAPES DE LA VIDA: infantesa, adolescència, edat adulta i vellesa.
Per introduïr les quatre etapes de la vida de l'ésser humà farem un penjat amb els noms de les diferents etapes per descobrir-les i parlar-ne del que sabem.
A partir d'aquí fem un treball en grup.
Cada grup treballa una etapa diferent. El treball ha de tenir fotografies i les característiques principals de cada etapa.
Una vegada fet el mural, es formen nous grups (cada grup amb un o dos membres de cada etapa) i s'expliquen les característiques que han posat en comú.
4.- EL COS PER DINS I PER FORA

Ara ens toca descobrir algunes parts del cos que desconeixem tant per dins com per fora.
Una de les activitats proposades és dibuixar la nostra silueta en un mural a mida real. També per grups, han de fer el dibuix de la silueta i escriure els noms de les diferents parts.
Ens pesem i ens medim !!!!!
3.- LES ETAPES DE LA VIDA: infantesa, adolescència, edat adulta i vellesa.
Per introduïr les quatre etapes de la vida de l'ésser humà farem un penjat amb els noms de les diferents etapes per descobrir-les i parlar-ne del que sabem.
A partir d'aquí fem un treball en grup.
Cada grup treballa una etapa diferent. El treball ha de tenir fotografies i les característiques principals de cada etapa.
Una vegada fet el mural, es formen nous grups (cada grup amb un o dos membres de cada etapa) i s'expliquen les característiques que han posat en comú.
4.- EL COS PER DINS I PER FORA

Ara ens toca descobrir algunes parts del cos que desconeixem tant per dins com per fora.
Una de les activitats proposades és dibuixar la nostra silueta en un mural a mida real. També per grups, han de fer el dibuix de la silueta i escriure els noms de les diferents parts.
Ens pesem i ens medim !!!!!
Aparell locomotor (1) from escolaangelsalemany
Enllaços per repassar el cos:
Les parts
Coneix el teu cos
Completar paraules
El cos per dins
Parts, sentits i aparells
1.- Presentació del material que porten els alumnes.
2.- Presentació del contingut en PREZI
3.- Elaboració d'un conte en petits grups, cada grup treballarà un dels continguts.
Es fa l'esborrany, seguint el guió que vam treballar per fer el conte a castellà. Posteriorment, es passa a net amb els dibuixos corresponents.
Han quedat molt bé!
4.- Es presenten els contes a la resta de companys i es pengen al passadís.
5.- Autoavaluació: els alumnes també aprenen a avaluar-se ells mateixos i a la resta de companys.
Enllaços per repassar el cos:
Les parts
Coneix el teu cos
Completar paraules
El cos per dins
Parts, sentits i aparells
PROJECTE 4: LES PLANTES
En aquest projecte ens basarem en quatre continguts concrets:
QUÈ NECESSITEN LES PLANTES PER VIURE?
LA FOTOSÍNTESI.
ELS TIPUS DE PLANTA.
LES PARTS D'UNA PLANTA.
Activitats:
1.- Presentació del material que porten els alumnes.
2.- Presentació del contingut en PREZI
3.- Elaboració d'un conte en petits grups, cada grup treballarà un dels continguts.
Es fa l'esborrany, seguint el guió que vam treballar per fer el conte a castellà. Posteriorment, es passa a net amb els dibuixos corresponents.
Han quedat molt bé!
4.- Es presenten els contes a la resta de companys i es pengen al passadís.
5.- Autoavaluació: els alumnes també aprenen a avaluar-se ells mateixos i a la resta de companys.
PROJECTE 5: ELS PLANETES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada