Explicació de
l’expressió escrita
Benvolgudes famílies,
Com ja us vam explicar a la reunió, aquest mes de febrer
volem començar a treballar l’expressió escrita aprofitant els dimarts, per
deures de català. Els alumnes tindran un llistat amb diferents connectors, que
poden consultar per poder fer la seva primera redacció, en brut, i una graella
per revisar un cop l’han finalitzat i així poder comprovar quins són els punts
que cal rectificar.
Amb els connectors i la graella les famílies podreu ajudar i
anar guiant els vostres fills.
Aquests són els connectors que es poden utilitzar, de cada
apartat heu de triar-ne un, que és el connector que fareu servir, per exemple
per començar l’expressió escrita podeu triar: per començar o per iniciar.
LLISTAT DE CONNECTORS
PER UTILITZAR EN UNA EXPRESSIÓ ESCRITA
PER COMENÇAR
L’EXPRESSIÓ ESCRITA:
-
Per
començar
-
Per
iniciar
PER INTRODUIR ELS
SEGÜENTS PARÀGRAFS:
-
A
continuació
-
Després
PER COMENÇAR L’ÚLTIM
PARÀGRAF DE L’EXPRESSIÓ ESCRITA:
-
En
resum
-
Per
acabar
PER AFIRMAR ALGUNA COSA:
-
Fins
i tot
-
Ben
segur
CONNECTORS DE CAUSA:
-
Perquè
-
Ja
que
PASSOS QUE
HAS DE SEGUIR:
1) Pensar què vull escriure.
2) Fer un guió de totes les idees que
vull que surtin en el text.
3) Ordenar correctament aquestes idees.
4) Elaborar un esborrany del text. Cal
que recordis la importància de separar els paràgrafs, la utilització dels
connectors,...
6) Contestar les preguntes d’aquest
qüestionari, comprovant amb el text al davant les respostes.
7) Totes les respostes on hagis
contestat NO, cal que 1x1 ho vagis corregint en el text. Per tant, caldrà fer
algunes modificacions en l’escrit.
8) Finalment, pots entregar aquesta
expressió escrita al mestre.
GRAELLA D'AUTOAVALUACIÓ:
SI
|
NO
|
|
MIREM EL TEXT:
|
||
- Has
posat el títol?
|
||
- Has
escrit el títol en majúscules i subratllat?
|
||
- Has
pensat en l’ordre de les teves idees?
|
||
- Has fet
l’esborrador?
|
||
- Has
intentat utilitzar paraules noves?
|
||
- Has
utilitzat connectors per començar els diferents paràgrafs?
|
||
- Has
revisat que no hi hagi paraules en una altra llengua? (castellà-cat)
|
||
- Has
tornat a llegir el text quan has acabat?
|
||
MIREM LA PRESENTACIÓ:
|
||
- La
lletra és entenedora?
|
||
- Les
línies són rectes?
|
||
- Has
deixat marges?
|
||
MIREM LA PUNTUACIÓ I L’ORTOGRAFIA:
|
||
- Has fet
servir punts quan convenia?
|
||
- Has
posat majúscules després de punt?
|
||
- Has
posat en majúscula els noms propis?
|
||
- Has
utilitzat els signes de puntuació adequats? (?, !, ,.,:,;)
|
||
- Has
repassat l’ortografia? (amb diccionari si és necessari)
|
||
- Has
mirat que no hi hagi les “errades ortogràfiques més habituals”?
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada